Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/11144/370
Título: Knowledge Authoring in E-learning: An Ethicultural Diagnosis
Autor: Silva, Nuno Sotero Alves da
Costa, Gonçalo Jorge Morais da
Rogerson, Simon
Prior, Mary
Stahl, Bernd Carsten
Palavras-chave: Knowledge
knowledge authoring
ethical issues
cultural issues
diagnosis
e-learning
Data: 2010
Editora: WSEAS
Citação: . Silva, Nuno et al. (2010). Knowledge authoring in e-learning: An ethicultural diagnosis. In P. Dondon and O. Martin (Eds.), 7th WSEAS International Conference on Engineering Education (pp. 48-53). Athens: WSEAS.
Resumo: The intent of this manuscript is to emphasize if distributed knowledge creation within higher education encompasses an ethical and cultural sensitivity. This research problem resumes the ethical and social dilemmas that e-learning evolution imposes to knowledge “creators”. For that, under enquiry will be empirical examples through Silva’s framework, namely the knowledge/content management layer. Therefore, this contribution is divided into five sections: theoretical assumptions; knowledge dimensions (political, economical, social/cultural and digital); knowledge development cycle; knowledge authoring in e-learning; and discussion (ethicultural: the meaning, framework design and practical examples).
Revisão por Pares: yes
URI: http://hdl.handle.net/11144/370
Aparece nas colecções:BUAL - Comunicações em conferências
DCEE - Comunicações em conferências

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Conferências_16.pdf73,91 kBAdobe PDFThumbnail
Ver/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.