Skip navigation
↑
Página principal
Percorrer:
Comunidades e Colecções
Data de publicação
Autor
Orientador
Título
Assunto
Tipo de Documento
Tipo de Acesso
Ajuda
Entrar:
Área Pessoal
Serviço de alertas
Editar conta
Language
English
português
Camões - Repositório Institucional da Universidade Autónoma de Lisboa
Percorrer por autor Silva, Carlos Fernandes da
Subscrever Estatísticas do Autor Silva, Carlos Fernandes da
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
starts with
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar resultados 49-68 de 68.
< anterior
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2018
Psychological Distress of Immigrant Population in Host School Systems and the Critical Period for Second Language Development: A Review.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2008
Realizações fonológicas em aprendentes de Língua Segunda: Idade, Competência e Performance
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2013
Ritmos e competências em avaliação: minorias linguísticas e contextos pioneiros de avaliação
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
Livro
Acesso Aberto
2017
School Culture and Immigrant Students: Resources and Achievement Differences
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
;
Nunes, Odete
Artigo
Acesso Aberto
2016
Second language education context and home language effect: language dissimilarities and variation in immigrant students’ outcomes.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2007
O Sistema Educativo Português e respostas pedagógico-científicas em contexto de intervenção com alunos com experiência migratória: necessidade de oportunidades de formação para promoção do sucesso académico.
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2009
Social representations of non native students in Portuguese territory: predictors of motivation and attitudes on learning situation
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2018
Sociality and culture explaining academic and cognitive differences of immigrants: the Chinese emigrant students.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
Nov-2015
Speech Processing and Intelligent Assessment in Second Language: Struggling Immigrant Students and Home Language Parallel Instruction.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2007
Stress and Anxiety declared and revealed by immigrant children and adolescents in context of second language learning and psychological, social and cultural adaptation
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
;
Queralt, Mercedes Bernaus
Objecto de Conferência
Acesso Aberto
2007
The attitudes, Age and Gender in Second Language Learning and Psychosocial Contexts
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2016
The Big Four Skills: Teachers’ Assumptions on Measurement of Cognition and Academic Skills for Non-Native Students.
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
;
Nunes, Odete
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
Artigo
Acesso Aberto
2009
The cognitive and the social components of the second language learner behaviour: instruments of assessment and theory revisited.
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2009
The Inclusion of Students with migratory experience: need for tools for Educational Assessment and Intervention
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2009
The Inclusion of Students with migratory experience: need for tools for Educational Assessment and Intervention
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
Objecto de Conferência
Acesso Aberto
Jun-2016
The New Immigrants’ Generation in Portuguese Classes: disproportionate relationships and group-specific issues in academic development.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2016
The Parental Investment Effect on Immigrant Children at Schools: Employment and Specialization of Parents as an Explaining Variable for Tasks Achievement in Second Language.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2008
The psychosocial predisposition effects in second language learning: motivational profile in Portuguese and Catalan samples
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
;
Queralt, Mercedes Bernaus
Artigo
Acesso Aberto
2008
Verbal behaviour and perspective analysis: the second language learning context.
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
Objecto de Conferência
Acesso Aberto
2014
What’s on: Cultural diversity and new educational approaches for specific school populations
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto