Skip navigation
↑
Página principal
Percorrer:
Comunidades e Colecções
Data de publicação
Autor
Orientador
Título
Assunto
Tipo de Documento
Tipo de Acesso
Ajuda
Entrar:
Área Pessoal
Serviço de alertas
Editar conta
Language
English
português
Camões - Repositório Institucional da Universidade Autónoma de Lisboa
Percorrer por autor Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
Subscrever Estatísticas do Autor Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
Índice:
0-9
A
B
C
D
E
F
G
H
I
J
K
L
M
N
O
P
Q
R
S
T
U
V
W
X
Y
Z
ou inserir as letras iniciais:
starts with
Ordenar por:
título
data de publicação
data de depósito
Em ordem:
ascendente
descendente
Resultados/Página
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
55
60
65
70
75
80
85
90
95
100
Autores/Registo:
todos
1
5
10
15
20
25
30
35
40
45
50
Mostrar resultados 7-24 de 24.
< anterior
Data
Título
Autor(es)
Tipo
Acesso
2016
How Teachers' Perceptions Affect the Academic and Language Assessment of Immigrant Children
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
;
Simões, Cristina
Artigo
Acesso Aberto
2014
Integração e validação de testes pioneiros em contexto escolar migrante: perspetivas sobre avaliação diagnóstica e desempenho académico em língua segunda.
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
Parte de Livro
Acesso Aberto
Jan-2017
Language Testing for Minority Students in Portuguese Schools: Teacher’s Decision Making Based in Common European Framework
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2016
Modern languages and Modern Learners: different scores among Asian immigrant minorities for academic and language skills development.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2014
New methodologies for second language assessment: measuring and identifying profiles in migrant school contexts
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Parte de Livro
Acesso Aberto
2017
Non-Native Raters and Native Speech: Other Perspective for the Research on Comprehensibility of Second Language Input.
Figueiredo, Sandra
;
Simões, Edlia
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2016
Outcomes and Errors of Teaching Practices: Disproportionate Performance Among Learners in Portuguese as a Second Language.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Parte de Livro
Acesso Aberto
2017
Pressuposto científico revisitado: aprendizagem diferenciada de acordo com o tipo de escolas e não de acordo com as minorias linguísticas.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Parte de Livro
Acesso Aberto
2018
Psychological Distress of Immigrant Population in Host School Systems and the Critical Period for Second Language Development: A Review.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2017
School Culture and Immigrant Students: Resources and Achievement Differences
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
;
Nunes, Odete
Artigo
Acesso Aberto
2016
Second language education context and home language effect: language dissimilarities and variation in immigrant students’ outcomes.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2018
Sociality and culture explaining academic and cognitive differences of immigrants: the Chinese emigrant students.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
Nov-2015
Speech Processing and Intelligent Assessment in Second Language: Struggling Immigrant Students and Home Language Parallel Instruction.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2016
The Big Four Skills: Teachers’ Assumptions on Measurement of Cognition and Academic Skills for Non-Native Students.
Figueiredo, Sandra
;
Silva, Carlos Fernandes da
;
Nunes, Odete
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
Artigo
Acesso Aberto
Jun-2016
The New Immigrants’ Generation in Portuguese Classes: disproportionate relationships and group-specific issues in academic development.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2016
The Parental Investment Effect on Immigrant Children at Schools: Employment and Specialization of Parents as an Explaining Variable for Tasks Achievement in Second Language.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto
2013
The Teaching and Assessment in Second-Language Context: Assessment of Decoding Differences on Language Speakers.
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Carlos Fernandes da Silva
Artigo
Acesso Aberto
2014
What’s on: Cultural diversity and new educational approaches for specific school populations
Figueiredo, Sandra
;
Martins, Maria Margarida Alves d'Orey
;
Silva, Carlos Fernandes da
Artigo
Acesso Aberto