Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/11144/377
Título: Knowledge versus content in e-learning: a philosophical discussion!
Autor: Costa, Gonçalo Jorge Morais da
Silva, Nuno Sotero Alves da
Rogerson, Simon
Palavras-chave: knowledge
e-learning
Data: 2008
Citação: Costa, Gonçalo, Silva, Nuno e Rogerson, Simon. (2008). Knowledge versus content in e-learning: A philosophical discussion! In T. Bynum et al. (Eds.), ETHICOMP 2008 (pp. 143-155). Mantua: University of Pavia.
Resumo: Historically education has been supported by technology; however, during the past three decades electronic technologies for educational purposes have been used to achieve better learning outcomes. In fact, there are two main issues in using computers for educational purposes; that is, people learn “from” or “with” technologies. The e-learning literature reveals that technological and instructional perspectives had been widely diffused, with ethical and cultural issues only being considered more recently. The aim of this paper is to discuss a blurred distinction, which entails into all these fields of research: how do we define knowledge and content in an e-learning project?
URI: http://hdl.handle.net/11144/377
Aparece nas colecções:BUAL - Comunicações em conferências
DCEE - Comunicações em conferências

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Conferências_23.pdf104,68 kBAdobe PDFThumbnail
Ver/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.