Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/11144/373
Título: Knowledge or content? The philosophical boundaries in e-learning pedagogical theories.
Autor: Silva, Nuno
Costa, Gonçalo Jorge Morais da
Prior, Mary
Rogerson, Simon
Palavras-chave: e-learning
pedagogy;
knowledge
content
Data: 2009
Editora: FORMATEX
Citação: Silva, Nuno et al. (2009). Knowledge or content? The philosophical boundaries in e-learning pedagogical theories! In A. M. Vilas et al. (Eds.). m-ICTE 2009 (pp. 221-225). Badajoz: FORMATEX.
Resumo: The evolution of educational technologies engages dissimilar pedagogical strategies; however, the existent work in e-learning seems to neglect hitherto an important discussion: what is knowledge, and what is content in the different pedagogical approaches? To promote such discussion e-learning definition and featured technologies will be under debate given their influence over the pedagogical choice. Afterwards, the attempt is to define knowledge and content, as well as to present their possible boundaries. Finally, we approach pedagogy and its theories to frame what is knowledge or content in each of those theories.
URI: http://hdl.handle.net/11144/373
Aparece nas colecções:BUAL - Comunicações em conferências
DCEE - Comunicações em conferências

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
Conferências_19.pdf132,65 kBAdobe PDFThumbnail
Ver/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpaceOrkut
Formato BibTex mendeley Endnote Logotipo do DeGóis Logotipo do Orcid 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.